20/03/2024

Intervju: Stana Đuran, generalna menadžerka hotela Courtyard Belgrade City Center

Stana Đuran, generalna menadžerka hotela Courtyard Belgrade City Center često kaže da je ceo svoj život u turizmu i hotelijerstvu. Završila je srednju Ugostiteljsko – turističku školu u Jug Bogdanovoj, bila stipendista Univerziteta “Singidunum”, Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment na kome je 2016. godine završila i master studije.

Danas ponosno kaže da je poslednje četiri godine najmlađa generalna menadžerka Marriott International kompanije u ovom delu Evrope. Svoju karijeru je počela kao sobarica i sa 23 godine dobila priliku da prvo vodi odeljenje Domaćinstva. Radila je nekoliko godina u Americi, prošla jednogodišnji Internship program Marriott International-a i 2013. godine se vratila u Srbiju sa željom da svojim radom i znanjem učestvuje u podizanju nivoa srpskog hotelijerstva. Kaže da se ne kaje i da nije pogrešila.

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela?

Kvalitetni ljudi koji vole mnogo da rade. Možda je najjednostavnije reći tako. Postoji puno principa, pravila, procedura koje je potrebno poštovati da bi jedan hotel uspešno poslovao, ali bez kvalitetnog ljudskog kadra, uzalud je sve. Disciplina je druga stavka koja se često pominje i koja je poželjna, jer hotelijerstvo samo po sebi jeste jedna vrsta vojske. Potrebno je poznavati pravila i procedure, raditi po njima, znati šta kada se procedura prekrši itd. Međutim, strašno je važno da se hotelijerstvo voli, jer bez te pokretačke energije sve je teže. Bar tako kažu. Ja sam zaljubljena odavno u ovu našu struku pa ne znam kako bi da toga nije.

Šta Vaš hotel izdvaja od drugih?

Pre svega mi smo trenutno jedini hotel u Srbiji koji pripada vodećoj svetskoj kompaniji Marriott International i ima potpisan Ugovor o menadžementu sa tom kompanijom. Ne treba detaljnije da objašnjavam deo oko Ugovora o menadžmentu, svima je uglavnom poznata razlika između tog i Ugovora o franšizi. Druga stvar koja nas izdvaja od ostalih su ljudi koji rade u našem hotelu. Energija koju zajedno stvaramo, usluga koju pružamo i želja da postižemo velike rezultate na globalnom nivou, jer smo deo jedne globalne kompanije. Moram priznati da nam za sada to jako dobro ide.

Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Da budem dobar Generalni menadžer zaposlenima u hotelu.

Da budem dobar domaćin gostima koji izaberu naš hotel za boravak u Beogradu.

Da budem konstantna u svemu tome, a to je danas možda i najteže. Trudim se da vodim tim svojim primerom, da im pokažem da i kada svi misle da je nešto nemoguće, to se zapravo izvede. Kada se nađemo kao tim pred nekim izazovom ili ja lično često ih podsetim da se zapitaju: “Ko ako ne ja i kad ako ne sad?”

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

Iskrenošću i delima. Lepo je pričati zaposlenima kako vam je stalo do njih, ali to treba pokazati. Ja se trudim da to moji zaposleni vide. Uvek sam uz njih kada treba, često više od njih želim da napreduju, pa ih “teram da uspeju”. Iskrena sam i kada je sve dobro i kada je nešto malo manje dobro. Tako uvek znaju na čemu su, a to je danas u svetu svih neizvesnosti kojima smo izloženi jako važno.

Gost je najvažniji, jer…

Nedavno sam pročitala citat: “There is only one boss. The Guest. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else”. Dakle, odgovor na pitanje bi bio: Gost je Boss.

Hotel mora odisati luksuzom ili prednost dajete udobnosti?

Svaki je hotel priča za sebe u tome i jeste draž. Luksuz i udobnost idu ruku pod ruku tako da ne bih isključivala ni jedno ni drugo. Gosti su ti koji biraju hotele, oni odlučuju šta mora biti dominantnije.

Šta je budućnost hotelijerstva u Srbiji?

Rad na podizanju kvaliteta usluge uz praćenje svetskih standarda. Očuvanje autentičnosti i rad na kreiranju atraktivne ponude koja treba da odiše onim što Beograd i Srbiju čini posebnima. Dodala bih i neumorni, neprestani rad sa mladim kadrovima kako bi uticali na popularizaciju naše struke kod novih generacija koje dolaze.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma?

Mislim da je većini nas odgovor u nedostatku kvalitetnog ljudskog kadra. S obzirom da je to već dobro poznat odgovor dodala bih na to što se o turizmu generalno ne razmišlja na duže staze, već se pominje više kao fenomen, onda kada su rezultati dobri. Potreban je i novi Pravilnik o kategorizaciji koji će biti usklađeniji sa standardima u svetu, na primer.

Zašto je važna konkurencija i imate li je?

Zdrava konkurencija uvek postoji i jako je važna. Ona vam ne dozvoljava da se ušuškate nego vas tera da uvek budete van vaše zone komfora, da napredujete i trudite se da svakog dana budete bolji. Nazdravljam zdravoj konkurenciji!

Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske industrije?

Dosta toga treba da se uradi i ima prostora da se unapredi. Na primer, treba da se više radi na upravljanju turističkim destinacijama sa posebnim akcentom na održivo upravljanje. Mi imamo generalno najviše loših komentara na nečistoću gradova, turističkih destinacija… Dodala bih i da treba da se reši problem sa nelegalnim taksistima na koje se takođe gosti mnogo žale. To je ono što mi je prvo palo na pamet. Ako bi ja bila na mestu onih koji donose odluke uvela bih nam beneficirani radni staž. Time bismo rešili onaj problem sa nedostatkom kadra i popularizovali našu struku kod mlađih generacija.


O brendu

Objekat Courtyard by Marriott Belgrade City Center pripada vodećoj svetskoj kompaniji Marriott International. Nalazi se u centru Beograda, na nekoliko stotina metara udaljenosti od najznačajnijih gradskih atrakcija.

Trg republike se nalazi na 10 metara od hotela, a popularna pešačka i trgovačka zona u Knez Mihailovoj ulici udaljena je 120 metara. Na pešačkoj udaljenosti nalaze se raznovrsne prodavnice i restorani, a Kalemegdanski park i Beogradska tvrđava udaljeni su po 750 metara.

Hotel u ponudi ima restoran u kome se služe jela internacionalne kuhinje.

Gostima su na raspolaganju klimatizovane, savremeno uređene smeštajne jedinice sa besplatnim WiFi internetom. Sve sobe su moderno uređene i nude prirodnu svetlost. Sobe sadrže radni prostor, sef i flat-screen TV sa Chromecast medija plejerom. Posteljina sa visokim sadržajem pamuka i mekani jastuci obezbediće gostima miran san. Sopstveno kupatilo opremljeno je tušem, besplatnim toaletnim priborom i fenom za kosu.

U foajeu hotela nalazi se moderno uređen bar u kome se služe raznovrsna domaća i internacionalna pića, a na raspolaganju su i prodavnica koja radi non-stop i višenamenski poslovni centar.

Gosti mogu koristiti hotelski fitnes centar.

Fotografije: Hotel Courtyard Belgrade City Center


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI

Najnovije na sajtu

Izaberite hotel po regiji

Socijalne mreže