Intervju: Nikola Dedović, generalni direktor hotela Metropol Palace
Nikola Dedović je hotelijer već 15 godina. Sam početak njegove karijere obeležila je praksa u hotelu Holiday Inn, nakon koje je prošao veliki broj pozicija u hijerarhiji, koje su mu omogućile da spozna operativni rad jednog stranog hotelskog lanca, koji poštuje procedure i standard, i svakako velika odskočna daska za sve što ga je na daljem putu čekalo.
Karijeru nastavlja u luksuznom butik hotelu Saint Ten, Small Luxury Hotels of the World, koji mu je unapredio znanja, veštine i proširio vidike.
Poslednje 3 godine je na čelu odeljenja prodaje ikoničnog hotela Beograda. Upravo su to godine izazova, korone, pada branše i ponovnog uzdizanja, ali i period od ključnog značaja za lični i profesionalni razvoj.
Koji su principi poslovanja uspešnog hotela/restorana?
Nije fraza da je okrenutost ka gostu, personalizovana usluga, “da, mi to možemo- ili ako nismo u mogućnosti, naći ćemo rešenje” stav, u fokusu rada svakog uspešnog hotelskog objekta. Poštovanje tačno definisanih pravila, procedura, sa nadograđivanjem iskustva personalizovanom uslugom, jesu obeležje svakog dobro promišljenog nastupa hotelskog objekta na tržištu.
Šta Vaš hotel/restoran izdvaja od drugih?
U pitanju je ikonični hotel koji datira od 1957. godine za koji toliko sugrađana dele jake i lepe emotivne uspomene, nostalgija koja prožima njihovo iskustvo ponovnog dolaska u naš hotel. Savremenost ponude uz dobru bazu proverenih tradicionalnih vrednosti, su nešto na čemu gradimo naš moderan pristup u novom veku.
Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?
Dati alternativu, biti prvi u pronalasku novih niša, osetiti puls tržišta, predvideti trendove, biti pionir u nekom pristupu koji možemo ili ne prepisati iz dobre prakse hotela u okruženju, svaki od ovih činilaca krči stazu dobrog poslovnog puta jednog objekta u ovim izazovnim vremenima.
Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?
Iskrenost, emocija, prepoznavanje potreba, napredovanje, vrednovanje, pristup pojedincu, a ne broju, praćenje razvojnog puta svakog od članova tima, davanje mogućnosti za napredovanje, sve su to delovi slagalice od kojih se sastoji upravljanje timom.
Gost je najvažniji, jer…
Jer je on jedini razlog našeg postojanja, zbog njega se trudimo, za njega smišljamo nove ponude, za njega izlazimo izvan okvira uobičajenog, bez gosta nema ni našeg poslovanja.
Hotel/restoran mora odisati lusuzom ili prednost dajete udobnosti?
Kombinacija mora postojati, luksuz nije samo moderan nameštaj već adekvatna uklopljenost da se upravo gost za koga smo tu oseća prijatno. Ambijent, amtosfera, ljubazno osoblje, dobra ponuda hrane i pića, to su činioci zbog kojeg će nam se gost vratiti, a ne najnoviji komad dizajnerskog komada u lobiju.
Šta je budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji?
Nisam mišljenja da će nas zameniti roboti, mislim da će uvek postojati dovoljna kritična masa da održi naš posao uvek svežim. Mislim da ćemo se čak u nekom trenutku vratiti osnovama dobre usluge, dobrih korena na kome branša postoji vekovima. Naravno uz usvajanje novih tehnologija za dobrobit našeg poslovanja.
Koji su najveći problemi domaćeg turizma?
Iako mi odavno jesmo destinacija koju sve više turista otkriva, kao nešto novo i autentično, ipak nismo na svim nivoima povezali i uvezali celu ponudu prilagođenu očekivanjima stranca, ali smo na dobrom putu. Sve više prepoznajemo šta imamo, i to dobro pakujemo s mašnicom koja je nephodna za prvi kontakt sa nečim nepoznatim.
Zašto je važna konkurencija i imate li je?
Konkurencija je više nego neophodna, na dnevnom nivou pratimo stanje, jer je to krucijalni pokazatelj trendova,. To je jedini način da ostanemo budni i da se u poslovnim uspesima ne opustimo kada su dobri. Uvek postoji neko ko na isti način želi upravo da bude domaćin našem gostu i moramo upotrebiti sve naše veštine i znanja da istog zadržimo.
Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske/restoraterske industrije?
Definitvno dogovor i konsenzus oko strategije cena i ponude, mora postojati kao i dobra umreženost svih faktora i dopunjavanje i pomoć jednih drugima na svakodnevnom nivou.
Hotel Metropol Palace – biser modernog Beograda
Okružen zelenilom Tašmajdanskog parka, izvanrednim smeštajem i besprekornom uslugom, Metropol Palace nudi nezaboravno iskustvo Beograda. Pored uzbudljive lokacije i luksuznog smeštaja, gosti ovog jedinstvenog poslovnog hotela mogu uživati u brojnim pogodnostima.
Osim besplatnog bežičnog interneta u celom hotelu, gosti Metropol Palaca mogu održavati sastanke u lobiju, organizovati konferencije ili događaje u jednoj od mnogobrojnih sala, uživati u raskošnoj večeri u restoranu na krovu ili popiti piće u podne ili na kraju dana u Red Parallel Lounge-u.
Ovaj impresivan hotel prvi put je otvoren 1957. godine i smatra se jednim od najluksuznijih hotela na Balkanu, tokom svog postojanja dočekivao je elitu grada, ljude koji su imali kulturološki uticaj, i strane goste. Do danas, hotel je posvećen očuvanju jedinstvene tradicije i pružanju komfora gostima.
Hotelska istorijska baština besprekorno kombinuje eleganciju sa svežinom modernih detalja, rezultirajući rafiniranom i opuštajućom atmosferom. To je oduvek bila odlika Metropol Palaca i razlog zbog kojeg su ovde boravili poznati ljudi, od Igora Stravinskog, Elizabet Tejlor i Sofije Loren do Džeka Nikolsona, Nila Armstronga i Bobija Fišera.
Hotel ima 198 elegantno uređenih soba i 38 apartmana dizajniranih u savremenom stilu, uključujući elegantni apartman Maria Kallas, zadivljujući apartman Park View, Beogradski apartman, Nikola Tesla penthaus i Predsednički apartman sa prozorima od poda do plafona koji gledaju na jedan od najlepših parkova Beograda.
Oaza mira i elegancije, sobe i apartmani zrače savremenim stilom, ali oslikavaju sredinu dvadesetog veka, vreme kada je hotel sagrađen.
Pored toga, Metropol Palace je osmišljen kao impresivno mesto za poslovne konferencije, sastanke, prijeme i zabave. Različiti prostori, poput konferencijskih sala, restorana i lobija, kao i terase koje gledaju na park, mogu ugostiti sve vrste događaja, od konferencija, večera i privatnih zabava, do venčanja, sastanaka i mnogo više.
Jedinstveni restoran na krovu sa pogledom na Beograd na 10. spratu, sa 360* panoramskim pogledom, nudi pažljivo pripremljene obroke, od snack menija do bogatog a la carte ugođaja ovenčanog Mišelinovom preporukom za 2023. godinu, uz unikatne koktele i predivne zalaske sunca.
Luksuzni The Spa centar Metropol Palaca, koji uključuje bazen dužine 25 metara, osmišljen je da razmazi i opusti svakog gosta nakon napornog dana. The Spa nudi brojne tretmane i raznovrsne Omorovicza masaže koje će vas osvežiti i opustiti.
Fotografije: Hotel Metropol Palace
Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI