Intervju: Marko Ilić, generalni direktor hotela Falkensteiner
Marko Ilić, generalni direktor hotela Falkensteiner u Beogradu, tokom godina je sticao neprocenjivo znanje i veštine u radu sa ljudima unutar velikog i raznolikog tima. Upravo su ga izazovi svakodnevnog poslovanja i suočavanje sa novim neočekivanim situacijama opredelili ka poslovima u oblasti turizma.
Deo Falkensteiner grupacije postao je 2012. godine preuzevši poziciju F&B menadžera u jednom od hotela u Beogradu. Od tada, njegov profesionalni razvoj je bio postepen, uz posvećeni rad i kontinuirano sticanje znanja i iskustava. Falkensteiner kompanija je taj rad i potencijal prepoznala, pruživši mu priliku za odlazak na magistarske studije na Univerzitetu Bolzano, fokusirane na turizam i hotelijerski menadžment. To priznanje je bilo podsticaj za dalji rad i usmerilo ga ka izazovima operativnog menadžera na Staroj planini i u Beogradu. Otvaranje hotela u Crnoj Gori predstavljalo je vrhunski izazov u profesionalnom putovanju, obeležavajući prelazak na poziciju generalnog direktora hotela.
Sredinom 2020. godine, vratio se u Beograd, gde je nastavio saradnju sa dobro poznatim timom. Iako je to angažovanje krenulo u vremenu vrlo nepredvidivom i izazovnom za sve nas, efikasan tim pronalazio je nove načine i inovativne ideje kako bi osigurao nesmetano funkcionisanje poslovanja, i tako je do danas.
Koji su principi poslovanja uspešnog hotela/restorana?
Uspešni hoteli počivaju na osnovnim principima kao što su besprekorna usluga, ljubaznost, pažljivo planiranje i fokus na detalje, neprestano unapređivanje i održavanje pozitivnog duha u timu.
Šta Vaš hotel/restoran izdvaja od drugih?
Falkensteiner Hotel Belgrade se ističe po posvećenosti gostima i personaliziranom pristupu svakom gostu, time pružamo i kreiramo nezaboravne trenutke koji se pamte. Kako je naš slogan “welcome home” trudimo se da živimo tu filozofiju i da se gosti osećaju kao kod svoje kuće od trenutka kada kroče u hotel.
Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?
Naša vizija, poznata kao “360° turizam” ima cilj da stvori sveobuhvatno iskustvo koje zadovoljava potrebe svakog gosta, u svakoj životnoj dobi. Uvek prihvatamo nove izazove, ostajemo radoznali i trudimo se da se unapređujemo.
Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?
Dobar kolektiv vremenom gradi međusobno poverenje, preferiramo jasnu i iskrenu komunikaciju i trudimo se da podstičemo kreativnost svakog pojedinca. U Falkensteineru, radimo kao porodica, podržavamo jedni druge i trudimo se da pohvalimo i nagradimo svaki uspeh.
Gost je najvažniji, jer…
Bez gostiju hotel je samo prazna zgrada. Gost je naš prioritet jer donosi energiju i inspiraciju. Njegovo zadovoljstvo je naš uspeh, a osmeh na licu motiviše nas da stalno nadmašujemo očekivanja.
Hotel/restoran mora odisati lusuzom ili prednost dajete udobnosti?
Naša filozofija je spoj luksuza i udobnosti. Želimo da pružimo osećaj sofisticiranost uz toplinu doma, stvarajući jedinstveno iskustvo koje gosti pamte.
Šta je budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji?
Budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji leži u isticanju lokalne autentičnosti, uvođenju tehnoloških inovacija i održivih praksi time unapređujući Srbiju kao destinaciju koja privlači globalnu publiku i širi se ka novim tržištima.
Koji su najveći problemi domaćeg turizma?
Jedan od najvećih izazova u domaćem turizmu je njegov rast i širenje, što dovodi do nedostatka radne snage. Brzi tempo razvoja turizma stvara potrebu za adekvatnom radnom snagom, pa je važno razvijati strategije zapošljavanja i školovanja kako bi se održalo kvalitet usluge, što je posebno izazovno u periodu nakon korona virusa.
Zašto je važna konkurencija i imate li je?
Konkurencija podstiče inovacije i gura nas da stalno napredujemo. U Falkensteineru, gledamo na konkurenciju kao priliku za učenje i usavršavanje. Beograd je tržište koje se širi i razvija, i to nas podstiče da konstantno osvežavamo svoju ponudu.
Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske/restoraterske industrije?
Fokusirao bih se na podržavanje edukacije u industriji, generalno promociju delatnosti među mladima i podsticanje održivih praksi. Jačanje saradnje između sektora stvara zajednički prosperitet za celu hotelijersku industriju.
O brendu:
Falkensteiner Hotel Beograd je vrhunski hotel sa 4 zvezdice koji je dizajnirao slavni arhitekta Boris Podrecca. Moderan dizajn hotela, udobnost i vrhunska usluga čine ga savršenim izborom za one koji traže ugodan i sadržajan boravak.
Ovaj gradski hotel nalazi se u živahnoj poslovnoj i zabavnoj četvrti Beograda. Blizu centra grada i uz odličnu povezanost sa aerodromom, hotel nudi moderan dizajn, udobnost, vrhunsku uslugu i visok nivo funkcionalnosti. Sa 170 soba i apartmana, potpuno opremljenim i modernim prostorom za sastanke i konferencije, podzemnom garažom na dva nivoa i wellness Acquapura city SPA centrom, svi preduslovi za savršen boravak su ispunjeni.
Ukupno 6 konferencijskih sala koje se prostiru na 700 m² površine podeljene na dva nivoa, pružaju pravu kreativnu atmosferu. Banket sala veličine 300 m² idealan je izbor za venčanja, bankete, seminare, prezentacije ili kongrese u hotelu Falkensteiner Hotel Beograd. Sve konferencijske sale osvetljene su dnevnim svetlom i nalaze se u mirnom delu ovog poslovnog hotela u Beogradu. Prostorije za sastanke su multifunkcionalne, moguće ih je prilagoditi različitim veličinama, pregraditi ili proširiti po potrebi, u potpunosti su klimatizovane i zvučno izolovane.
Hotel nudi širok raspon usluga za sve potrebe. Gosti tako mogu uživati u najvišem kvalitetu sna, uz izbor od pet različitih vrsta jastuka koje mogu odbrati. Sve u ovom hotelu usmereno je ka cilju osiguravanja potpune koncentracije na poslovne obaveze gostiju – hotel čak može preuzeti planiranje i organizaciju samog eventa. Stručnjaci za bankete i prodaju će predložiti najbolje opcije na temelju bogatog iskustva iz poslednjih 10 uspešnih godina rada hotela.
Iskusni tim profesionalaca hotela Falkensteiner Beograd takođe je poznat po predanosti da svaki događaj prilagodi potrebama klijenta. Bilo da se planira mali poslovni sastanak ili velika međunarodna konferencija, hotel ima sve što je potrebno da događaj bude uspešan.
Kada je reč o kulinarskom iskustvu, Falkensteiner Hotel Beograd jedan je od najboljih u gradu. Gosti mogu uživati u internacionalnoj fusionoj kuhinji u Onyx baru & restoranu. Vrhunski kuvari stalno iznova unapređuju tradicionalna jela i obogaćuju ih internacionalnim aromama. Dan je moguće započeti bogatim buffet doručkom koji će pružiti potrebnu energiju za uspešan početak dana.
Falkensteiner grupacija se trenutno sastoji od 29 hotela i 3 rezidencijalna kompleksa u sedam evropskih država (Austrija, Italija, Slovačka, Republika Češka, Hrvatska, Srbija i Slovenija). Žive 360° turizam – od planiranja do izgradnje do menadžmenta. Ovo grupaciju čini atraktivnim partnerom za cekokupan process – od planiranja projekta do upravljanja istim.
Fotografije: Hotel Falkensteiner
Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI