06/03/2024

Intervju: Dejan Pejčinović, generalni menadžer rizorta Fruške Terme

Dejan Pejčinović, generalni menadžer rizorta Fruške Terme, u hotelijerstvu je zvanično više od 33 godine. Karijeru je započeo 1991. godine u hotelu „Hyatt Regency Beograd“ 5*, a tri godine kasnije se otisnuo u svet zaposlivši se u luksuznim hotelima na Kipru – hotelu „Four Seasons“ 5* i hotelu „Le Meridian“ 5* u Limasolu.

Povratkom u Srbiju 2003. godine, počinje rad u turističkoj agenciji “Jolly travel” kao New Business Manager, s idejom proširenja asortimana delatnosti te u narednim godinama svedoči izgradnji „Jolly Kop“ apartmana na Kopaoniku, te učestvuje u izgradnji, pre-openingu i puštanju u rad hotela „Crystal“ u Beogradu, kao direktor kompanije “Crystal” i generalni menadžer hotela.

Od 2011. do 2013. godine nalazi se na poziciji generalnog menadžera “Kovilovo Resort hotel Prezident” 5*, od 2013. do 2018. godine u hotelu “Zira”, a od 2018. do 2021. godine u kompaniji “Mona Hotel Management” u periodu izgradnje i pre-openinga hotela “Mona Plaza”, jednog od najuspešnijih hotela u Beogradu.

Od 2021. godine do danas, na poziciji generalnog menadžera rizorta Fruške Terme, niže uspehe i nagrade. Nagrada za Poslovni uspeh godine dodeljena od strane PKS, Kapija uspeha PK Vojvodine, Nagrada Turistički cvet Turističke organizacije Srbije, Ambasadori dobre usluge, Najbolje domaćinstvo u Srbiji, Zlatna amfora, Turistička prizma, neke su od nagrada koje je rizort pobrao u ovo kratko vreme. Prošla godina je krunisana evropskim i svetskim nagradama: nagrada Evropskog udruženja banja ESPA kao „The most innovative spa hotel 2023 in Europe“ i nagrada od strane World Luxury Hotels, kao vodeći wellness i spa hotel u regionu.

Dejan Pejčinović je nosilac priznanja Lider hotelske industrije Srbije od strane Ambasadora dobre usluge i dugogodišnji je potpredsednik Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske industrije HORES.

U svom poslovanju rukovodi se filozofijom da su ljudi najvažniji faktor uspeha, i da svaki problem ima rešenje, važno je samo koliko vremena i energije uložimo u rešavanje. “Uvek moramo da damo korak više od očekivanog, to je formula uspeha. Koncentracija na određeni segment i upornost u radu uvek mora da da rezultat.”

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela/restorana?

Da bismo se smatrali uspešnim moramo da budemo prepoznati i visoko vrednovani od strane gostiju, od naših zaposlenih – kao poželjni poslodavac i da ostvarujemo profit. Dakle, mora da postoji balans interesa svih učesnika u lancu. Zadovoljno osoblje daje dobar servis, dobar servis čini zadovoljnim goste koji se vraćaju, daju dobar komentar i preporučuju nas dalje. Povećanje broja zadovoljnih gostiju za posledicu ima povećanje obima poslovanja i veći profit koji se onda ulaže u dalje unapređenje biznisa i proširenje kapaciteta.

Šta Vaš hotel/restoran izdvaja od drugih?

Rizort je multikonceptualan, namenjen ljubiteljima prirode, koji mogu da odsednu u etno kompleksu „Vrdnička Kula“, za ljubitelje wellness i spa centra tu je „Movenpick Fruške terme“, za Adults only concept na raspolaganju je „Premier Aqua“, a najnoviji apartmani „Fruške Residences“ daju dodatan komfor smeštaja i uživanja u rizortu. Od specifičnosti bih izdvojio još i blizinu i pristupačnost velikih gradova, Beograda i Novog Sada, kao i aerodroma Nikola Tesla, nalazimo se u nacionalnom parku Fruška gora, Najveći smo hotelski kongresni centar sa ukupno 17 sala za sastanke, najveći wellness i spa centar u Srbiji, svi naši bazeni, 11 u „Fruškim termama“, i 2 u „Premieru“ koriste mineralnu termalnu vodu. Negujemo i razvijamo Bleisure concept – business & leasure, Gastro World sa barovima i restoranima, specijalizovani Etno restoran i italijanski restoran „Piazza“, obezbeđen parking u garaži, dodatna ponuda e bikinga, hikinga, avanturističkih sportova…

Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Da uvek budemo u vrhu najboljih ugostiteljski kapaciteta sa fokusom na goste i zaposlene. Slušamo komentare naših gostiju, trudimo se da predvidimo njihove potrebe i želje, i da prevaziđemo njihova očekivanja. Trudimo se da uložimo naše vreme, energiju i znanje u naše mlade kolege kako bismo svakoga dana bili sve jači. Interes biznisa u formi održivog razvoja i ostvarivanja profita dolazi kao posledica takve filozofije.

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

Planskim i upornim radom na svim nivoima kolektiva. Definisanjem i usvajanjem poslovne filozofije i svakodnevnim praćenjem implementacije. Otvorena komunikacija, jasna pravila ponašanja i procedura rada.

Gost je najvažniji, jer…

Bez gosta nema ni potrebe za našim organizovanjem i radom. Svrha našeg postojanja i uslov opstanka je zadovoljan gost. Gost zna šta želi, a mi smo tu da to ispratimo, predvidimo i unapredimo ukoliko je to u skladu sa standardima objekta u kojem poslujemo.

Hotel/restoran mora odisati luksuzom ili prednost dajete udobnosti?

Mi kreiramo lepšu sliku stvarnosti, a lepota je uvek u oku posmatrača. Mislim da jedno ne isključuje drugo. Luksuz mi je više subjektivna kategorija od udobnosti i komfora koji ipak ima neke opšte prihvaćene odrednice. Prednost dajem udobnosti kao preduslovu koji podrazumeva i osnovne potrebe, bezbednost, higijenu, gastronomsko uživanje, tehničku ispravnost, klimatizaciju, WiFi. Za sve ovo postoje standardi koji su se vremenom formirali i koji se svakodnevno unapređuju u našoj delatnosti. Ispunjenjem standarda postižemo određeni kvalitet i obezbeđujemo traženi nivo usluge i udobnosti. Luksuz je diskutabilna kategorija, i sa pozicije pojedinca, i sa pozicije vremenske distance i razvoja industrije. Ono što se nekada smatralo luksuzom sada je normalni deo redovne ponude većine hotela. Enterijerski detalji i skupoceni nameštaj svakako neće zameniti značaj kvalitetnog, udobnog kreveta, ispravno kupatilo i dobar WiFi. Sa druge strane doza glamura u cilju kreiranja lepše slike i dizajn prilagođen ukupnoj atmosferi objekta su svakako poželjni kao nadgradnja i kvalitet više.

Šta je budućnost hotelijerstva/restoraterstva u Srbiji?

Autentičnost ponude, vrhunski servis usmeren na gosta, diversifikacija ponude u skladu sa segmentima tržišta, digitalizacija u određenim segmentima.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma?

Po iskustvima i velikom broju negativnih komentara naših gostiju, uz čast izuzecima, na prvom mestu su i dalje taksisti, njih gosti vide prve pri dolasku i poslednje pri odlasku, ako su oni „neprofesionalni“ cela slika o našoj zemlji biće negativna – predlog je definisanje turističkog taxi ogranka gde bi bili izabrani vozači koji znaju strani jezik, vozila bi bila u određenom standardu, imali bi kontrolu i ocene od strane putnika…

Nedostatak radne snage i odliv kvalitetnih kadrova „trbuhom za kruhom“…

Siva ekonomija i neprijavljivanje radnika na realan iznos čine da, u zvaničnim izveštajima, naša delatnost bude pri dnu lestvice po visini naknade.

Više puta smo u cilju konkurentnosti domaćeg proizvoda davali predloge o usklađivanju i snižavanju stope PDV-a na hranu i piće na način kako su to uradile druge zemlje.

Zašto je važna konkurencija i imate li je?

Dobra konkurencija uvek podiže lestvicu, a samim tim i unapređuje sve nas u turističkoj delatnosti. Bitno je samo da konkurencija bude „zdrava“ i da se vodimo istim principima. Konkurentnost se ne ogleda u tome ko ima jeftiniji proizvod već ko daje više u smislu odnosa cene i kvaliteta. Mi ne treba da se gradimo kao jeftina destinacija za strane turiste, već kao zanimljiva, autentična i gostoprimljiva zemlja koja pruža više kvaliteta od drugih destinacija.

Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske/restoraterske industrije?

Potrebno je da na nivou destinacija uvedemo destinacijski menadžment, koji bi sproveo filozofiju gostoprimstva na sve aktere u zajednici. Turizam je prošle godine, prema istraživanju Svetske turističke organizacije (WTO) na svetskom nivou, u Srbiji bio u najvećem porastu u odnosu na rezultate 2019. godinu. Veliki potencijali za razvoj i zapošljavanje i prihode… Bezbednost i higijena kao stalni preduslovi su nešto čime treba konstantno da se bavimo. Ambijentalno uređenje turističkih centara, ali i svih puteva koji vode ka tim tačkama. Fokus na autentičnost i prepoznatljivost naše ponude u smislu prezentacije kulturno istorijske tradicije, gastro ponude, prirode ali i sporta i muzike sa jedne strane, i praćenje trendova kongresne industrije i tehničkih zahteva potrebnih za organizaciju najvećih događaja, sa druge strane.


O brendu i projektima:

Kompanija „Promont group“ iz Novog Sada svoju ugostiteljsku priču počinje 2012. godine otvaranjem svog prvog objekta u banji Vrdniku, u pitomom Sremu, na sunčanim padinama Fruške gore, prvog nacionalnog parka u Srbiji.

Danas 2024. godine, grupacija raspolaže sa više od 330 smeštajnih jedinica, raspoređenih u više objekata, hotela „Premier Aqua“ 5*, hotela „Movenpick Fruške terme“ 4* premium brend Accor hotelske grupe, turističkog etno naselja Vrdnička kula i apartmanskog naselja „Fruške Residences“.

Važno je napomenuti da je svaki objekat različit po konceptu, tipu smeštaja i usluge koju nudi, od porodičnog  wellness i spa hotela Movenpick Fruške terme, koji je prošle godine dobio nagradu “Most Innovative Spa hotel in Europe”, preko Etno kompleksa (za ljubitelje prirode) do Adults Only (samo za odrasle), forme koja je definisana u Premier Aqua hotelu.

Najveći hotel grupacije, Movenpick Fruške Terme 4*, takođe je u okviru zvanične specijalizacije kategorisan kao kongresni hotel. Kao rizort „Fruške terme“ su najveći hotelski kongresni centar u zemlji, sa 17 sala za sastanke i više od 2.000 m2 konferencijskog prostora. Najveća sala hotela može da prihvati do 500 učesnika u bioskopskoj postavci.

Movenpick Fruške Terme

Wellness i spa centar u okviru rizorta „Fruške terme“ raspolaže s 10.000m2 zatvorenog prostora i dodatnih 10.000m2 sadržaja na otvorenom. Zajedno sa hotelom „Premier Aqua rizort“ raspolaže sa 13 otvorenih i zatvorenih bazena koji koriste izvorsku mineralnu termalnu vodu, temperature od 29-330C. Svi bazeni su rađeni od inoksa, u skladu sa najnovijim tehnologijama kontrole i održavanja visokih higijenskih standarda. Vodeni svet rizorta raspolaže sa dečijim bazenima i igralištima, raznim atrakcijama, toboganima, ali i bazenima za isplivavanje i panoramskim glass infinity bazenom, koji je jedna od atrakcija „Termalne Rivijere“.

Pored vodenih sadržaja u ponudi je i „Sauna svet“ sa više od 12 vrsta sadržaja kao i razne vrste masaža i tretmana za koje je zadužen stručan tim terapeuta i masera.

Rizort Fruške Terme

Hotel „Premier Aqua“ 5* dodatno promoviše bogat program preventivne i rehabilitacione medicinske ponude u ordinaciji „Aqua Medica“. Ova specijalistička ordinacija, proglašena je, 2019. godine, za najinovativniji Medical Spa Centar u Evropi, od strane Evropske SPA asocijacije.

Hotel Premier Aqua

Gastro kapaciteti ne zaostaju za ukupnom ponudom pa tako u rizort raspolaže velikim brojem barova i restorana, kako onih namenjenih za pansionske obroke koji se poslužuju na bazi buffet-a, tako i specijalizovanih restorana nacionalne etno kuhinje, Etno restoran „Vrdnička kula“ i italijanske kuhinje. „Piazza“, italijanski restoran, kao najnoviji outlet gastro ponude, otvoren je prošle godine i za kratko vreme je, na osnovu svoje kvalitetne usluge i autentičnih receptura, postao jedno od omiljenih mesta okupljanja svih posetilaca Fruške gore i banje Vrdnik.

Ako na sve ovo dodamo i obezbeđenu garažu s 400 parking mesta, uređene vrtove, hiking i biking staze i E bike stanicu, externu ponudu avanturističkog centra i tim od oko 350 mladih obučenih ugostitelja imamo razloga da se ponosimo što Srbija ima ovakav proizvod.

Sa oko 142.000 ostvarenih noćenja u 2023. godini, i prosečnom ocenom na reputation kanalima koja se kreće oko 9,3, hotelska grupacija je više nego zadovoljna u kom pravcu se razvija i održava standarde.

Fotografije: Rizort Fruške Terme


Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI

Najnovije na sajtu

Izaberite hotel po regiji

Socijalne mreže