Intervju: Milosav Dunjić, direktor kompanije NS Hotels Hospitality Management Group
Milosav Dunjić, direktor kompanije NS Hotels, ima izuzetno zanimljivu i pomalo neobičnu hotelijersku priču. On je, kako kaže, odrastao u hotelu. Zahvaljujući ocu, koji je hotelijer, vrlo rano je upoznao sve karakteristike ovog posla i bilo je gotovo izvesno da će to biti i njegovo usmerenje. Posle završene Ugostiteljsko-turističke škole u Vrnjačkoj Banji, završio je osnovne i master studije na Prirodno – matematičkom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu, na kom uspešno privodi kraju i doktorske studije.
Kada se radi o karijeri u hotelskoj industriji, započeo ju je još tokom školovanja, kroz sticanje iskustava u različitim hotelima i restoranima u Srbiji. Na upravljačkim pozicijama Milosav Dunjić se nalazi već punih 10 godina. Profesionalna znanja i veštine sticao je u gradskim, planinskim i banjskim hotelima, a moto kojim se vodi kroz posao je: „Uvek može bolje!“.
Koji su principi poslovanja uspešnog hotela?
Naš primarni princip jeste konstituisanje i negovanje kvalitetnog, stručnog tima, od koga u najvećoj meri zavisi nivo i kvalitet usluge koju pružamo. Zadovoljan i motivisan kolektiv predstavlja imperativ za uspešno poslovanje naših hotela. Ne treba zanemariti ni stvaranje dobre infrastrukture, odnosno tehničko-tehnoloških uslova za rad, koji zajedno sa prvoklasnom opremom i dobrim timom saradnika, obezbeđuju profesionalan i personalizovan pristup svakom gostu hotela.
Šta vaše hotele izdvaja od drugih?
Hotel „Pupin“ i hotel „Zlatibor“ su izgrađeni u skladu sa najsavremenijim arhitektonsko-građevinskim standardima, a posebna pažnja posvećena je detaljima u dizajnu i uređenju enterijera, energetskoj efkasnosti, bezbednosti gostiju i zaposlenih i visokom stepenu automatizacije procesa poslovanja uz primenu najviših standarda. Radi se o dva potpuno različita koncepa – gradskom i planinskom hotelu, ali ono što je zajedničko svim našim objektima, bez obzira na lokaciju i koncept, je izuzetan kvalitet usluge, vrhunska gastronomija i komfor koji pružamo svojim gostima.
Koja je Vaša vizija, a šta poslovna filozofija?
Realizaciju vizije razvoja hotelskog brenda „NS Hotels Hospitality Management Group“ započeli smo luksuznim gradskim hotelom „Pupin“, koji se relativno brzo pozicionirao na sam vrh turističke ponude Srbije. Viziju smo potvrdili otvaranjem hotela „Zlatibor“, koji je, za kratko vreme, postao prepoznatljiv kao omiljena destinacija za porodični odmor, ali i kao centar kongresnog turizma, a uspešno je nadograđujemo novim hotelsko-apartmanskim kompleksom „Jahorina Mountain Resort & Spa”, koji se trenutno gradi na Jahorini, na izuzetnoj skijaškoj lokaciji, na 1.650 metara nadmorske visine. Ovaj kompleks predstavlja regionalni iskorak za nas, a uvereni smo da će postati i svojevrstan simbol Jahorine, zahvaljujući lokaciji, kapacitetima i luksuznim sadržajima. Pored pomenutog rizorta, u procesu izgradnje nalazi se još jedan luksuzan hotel na Fruškoj Gori, u Sremskim Karlovcima.
Naša poslovna filozofija odnosi se na postavljanje i održavanje visokih standarda, uz konstantno napredovanje i kretanje u korak sa svetskim trendovima u hotelskoj industriji.
Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?
Naš kolektiv čini mlad, ambiciozan i visokokvalifikovan kadar. Znanje i veštine sticali smo na prestižnim domaćim i inostranim univerzitetima, kao i tokom rada u renomiranim hotelima širom sveta. Pokreće nas energija, motivisanost, timski rad i zdrav takmičarski duh. Vezuju nas zajedničke vrednosti i jednaki ciljevi, a konstantno usavršavanje omogućava nam da budemo vrhunski stručnjaci u svom poslu. Svakom zadatku pristupamo profesionalno i uvek dajemo svoj maksimum – smatram da je to formula uspeha.
Gost je najvažniji, jer…
Jer je gost svrha i suština našeg postojanja. U današnje vreme, gosti su edukovani, putuju i znaju da procene šta žele. Jasno razlikuju dobro od lošeg, zahtevniji su i mora da im se posveti potpuna pažnja. Tržište je otvoreno, veliki broj hotela posluje na atraktivnim destinacijama, pa samim tim i gost ima mogućnost da bira kome će da ukaže svoje poverenje.
Hotel mora odisati luksuzom ili prednost dajete udobnosti?
Prednost dajemo udobnosti, koju posmatramo kroz više različitih aspekata. Udobnost za nas predstavlja skup činilaca koji garantuju kompletan ugođaj i lepotu boravka u našim objektima. Pre svega, goste očekuje vrhunska usluga, koju karakteriše ljubaznost i pažnja koju zaposleni pružaju svakom klijentu ponaosob. Pored prepoznatljive usluge, gostima su na raspolaganju i prvoklasni sadržaji, izuzetna gastronomska ponuda, kreirana u skladu sa podnebljem i celokupnim brendom, kao i prijatan enterijer, savršeno usklađen sa okruženjem i upotpunjen pažljivo biranim detaljima i komadima nameštaja vrhunskog kvaliteta. Sekundarni faktori, poput osvetljenja, zvučnih i mirisnih efekata, takođe utiču na osećaj udobnosti. Ujedno, sve nabrojano smatramo i elementima luksuza, koji je, opet, stvar individualnog doživljaja.
Šta je budućnost hotelijerstva u Srbiji i koji su najveći problemi domaćeg turizma?
Posebno me raduje činjenica da su svi oblici turizma u našoj zemlji trenutno u porastu. Uz porast tražnje osetan je i porast kapaciteta, ali i kvaliteta ponude, koji nas motiviše da budemo još bolji u svom poslu. To je izuzetno korisno i za doživljaj Srbije kao turističke destinacije, i smatram da bi bilo dobro da se svi mi, prilikom svojih marketinških i poslovnih aktivnosti, ne fokusiramo isključivo na naše objekte, već da se bavimo promocijom destinacije i cele zemlje.
Kada se radi o problemima, istakao bih da su izazovi sa kojima smo se susretali do pre nekoliko godina, a tiču se infrastrukture, u velikoj meri prevaziđeni i da se, na naše veliko zadovoljstvo, konstantno radi na unapređenju i njenom razvoju. Aktuelni problem u hotelskoj industriji jeste nedostatak kvalifikovane radne snage, koja je od presudnog značaja za kvalitet pružanja usluge i trebala bi da bude usklađena sa stepenom tehničke opremljenosti objekta, koji je na zavidnom nivou.
Zašto je važna konkurencija?
Prava, lojalna i zdrava konkurencija je dragocena u našem poslu. Osim podsticaja da budemo još bolji u onome što radimo, konkurencija nam pruža mogućnost da učimo, odnosno da ispunimo jedan od najbitnijih postulata menadžmenta – prikupljanje znanja i veština od onih koji najbolje obavljaju svoj posao.
O kompaniji i projektima:
NS Hotels Hospitality Management Group je uspešna kompanija, specijalizovana za upravljanje hotelskim i drugim ugostiteljskim objektima.
Prvi projekat ove kompanije je luksuzni gradski hotel „Pupin“ u Novom Sadu, sa pripadajućim restoranima „Kalem by ZAK“ i „ZAK“, zatim najsavremeniji planinski hotel „Zlatibor“, smešten u sam centar atraktivne turističke destinacije, a trenutno je u izgradnji planinski rizort „Jahorina Mountain Resort & Spa“, koji će, zahvaljujući lokaciji, sadržajima i kapacitetima, postati novi simbol Jahorine. U procesu izgradnje nalazi se još jedan luksuzan hotel, smešten u jednom od najlepših delova Vojvodine, u Sremskim Karlovcima. Ovo nije kraj hotelskim ambicijama kompanije NS Hotels, koja najavljuje dalji razvoj i još novih projekata u bliskoj budućnosti.
Komfort i udobnost u srcu Novog Sada – Hotel „Pupin“
Smešten u samom centru Novog Sada, luksuzni gradski hotel „Pupin“ gostima nudi neverovatno iskustvo i mogućnost uživanja u komfornim i luksuzno opremljenim sobama, vrhunskoj gastronomiji i odmoru sa najlepšim pogledom na najatraktivnije gradske znamenitosti. Ovaj hotel, kategorisan sa pet zvezdica, raspolaže sa 44 smeštajne jedinice.
Gastronomski doživljaj svakog gosta ima poseban značaj, pa se u hotelu „Pupin“ nalaze čak tri restorana. U restoranu „Idvorski“ se poslužuju pansionski obroci, ali i pruža mogućnost za organizaciju privatnih proslava i korporativnih dešavanja. „Kalem by ZAK“ je dobro poznat među Novosađanima i predstavlja omiljeno mesto susreta i zabave. Krasi ga izuzetan moderan ambijent, odlična hrana i bogat asortiman pića. Restoran „ZAK“ je čuveni brend koji u nešto drugačijem ambijentu gostima pruža čist luksuz i eleganciju. Nadaleko poznat po vrhunskim kulinarskim delicijama, izvrsnoj usluzi i prostoru, odličan je izbor za sve one koji žele da isprobaju nešto smelije gastronomske kombinacije i uživaju u luksuzu, otmenosti i privatnosti.
Funkcionalno projektovana i najsavremenije opremljena konferencijska sala namenjena je kompanijama ili organizacijama koje žele da ostave odličan utisak na poslovne partnere, zaposlene ili javnost.
Hotel „Pupin“ je, zahvaljujući lokaciji, prepoznatljivoj gastronomiji i besprekornoj usluzi, dospeo na sam vrh hotelske ponude u Vojvodini.
Idealan spoj luksuza i tradicije – hotel “Zlatibor”
U centru Zlatibora, uz glavni trg i zlatiborsko jezero, nalazi se hotel koji je brzo i lako zauzeo posebno mesto na turističkoj mapi ove atraktivne planine i postao omiljena destinacija za odmor posetilaca iz čitavog regiona.
Osim fantastične lokacije, hotel „Zlatibor“ može da se pohvali i bogatim izborom pažljivo kreiranih sadržaja. Najveći dragulj kompleksa je luksuzni „Magnesium Wellness & Spa“ centar, u čijim se bazenima nalazi voda bogata magnezijumom, koja je, prema istraživanjima renomiranih domaćih i inostranih zdravstvenih ustanova, specifičnog hemisjkog sastava i jedinstvena je u svetu, i poseduje određena lekovita svojstva. Pored plivačkog, rekreacionog i dečijeg bazena, gostima je na raspolaganju i raskošan „Magnesium sauna svet“, kao i miran i izolovan VIP spa i Spa apartman.
Vodeći se idejom da je gastronomski užitak jedan od najznačajnijih činilaca dobrog i kvalitetnog odmora, hotel „Zlatibor“ je sinergijom različitih pristupa kulinarstvu, kroz više drugačijih koncepata, gostima obezbedio nezaboravan doživljaj. Na raspolaganju su a la carte restoran „Kalem by ZAK Mountain Concept”, kao i pansionski restoran „RUJ”, iz kog se pruža besprekoran pogled na zlatiborsko jezero. Pored navedenih sadržaja, u hotelu se nalazi i atraktivna dečija igraonica, Bowling centar, bilijar sala, fitnes centar i bezbedan parking za sve goste.
Fotografije: NS Hotels Hospitality Management Group
Pročitajte i druge tekstove iz rubrike INTERVJUI